Górny Śląsk atrakcje

Koszt: 0 zł
Brak wolnych miejsc

Zapraszamy Państwa serdecznie na wyjazdy z nami. Organizujemy wycieczki weekendowe po całej Polsce i Europie o różnych konstelacjach np.:

-           trekking, czyli wycieczki piesze w góry

-           wycieczki piesze nie zależnie od terenu w tym przypadku nie mamy do czynienia z górami, ale cały czas wędrujemy poznając okoliczne atrakcje i korzystając z możliwości terenowych często smakując miejscową kuchnię i poznając ciekawych ludzi.

-           rowerowe, kajakowe i wiele, wiele innych jak dla przykładu ta właśnie poniżej opisana.

Tym razem zorganizowaliśmy zwiedzanie Górnego Śląska. Wybraliśmy same perełki tak, aby w dwa dni obejrzeć to co najciekawsze. Dość łatwo nam przychodzi poruszać się po tym terenie, ponieważ sami pochodzimy dokładnie stąd. Więc znamy ten teren jak własną kieszeń. Mieszkaliśmy 40 lat dokładnie na Zagłębiu Śląsko Dobrowskim. Byliśmy świadkami rozwoju i rozkwitu tego terenu. Widzieliśmy jego zmiany na bieżąco. Chcieliśmy pokazać jak najwięcej i udało nam się zaciekawić apetyty naszych klientów. Zwiedzanie zaczęliśmy od najstarszego miasta Zagłębia, czyli Czeladzi. W mieście tym pokazaliśmy lampę górniczą jako pomnik niedawno postawiony w dzielnicy Piaski ku pamięci górników tu pracujących i żyjących do dziś. Warto zauważyć, iż nasi ojcowie byli górnikami do emerytury pracując po 25 lat na dole. Ponadto pokazaliśmy dom, w którym urodziła się domniemana Czarownica. Po czym udaliśmy się do Sosnowca a dokładnie jego dzielnicy Środuli do Pałacu Schonów należącej niegdyś do niemieckiej rodziny, zbudowany w 19 wieku.

Opuszczając Zagłębie dojechaliśmy do Katowic do muzeum Śląskiego które powstało przed wojną a dokładnie w 1929 roku. Ponowne otwarcie muzeum nastąpiło w 2015 roku. Zdecydowanie każda wycieczka w te strony powinna mieć to w obowiązkowym punkcie zwiedzania. Można tu znaleźć wspaniałe obrazy, malowane przed wojną jak i po wojenne np. Józefa Chełmońskiego, Jana Matejki, Grotgera i wiele innych. Muzeum jest bardzo nowoczesne, posiada własne parkingi, restauracje, sporo bloków tematycznych do zwiedzania i sporo imprez organizuje związanych ze zwiedzaniem.

Kolejnym etapem naszej wycieczki po atrakcjach Górnego Śląska to zwiedzanie Nikiszowca. Osiedle górnicze które powstawało na początku XIX wieku dla pracowników kopalni. Nazwa pochodzi od nazwy szybu który tam powstał a on zaś nazwę swą ma od nazwiska niemieckiego barona związanego z kopalnią.

Odwiedziliśmy także sporo więcej atrakcji jak np. park Zamkowy w Pszczynie i inne.

Zapraszamy do zapoznania się z ofertą naszej firmy i serdecznie pozdrawiamy i zapraszamy z nami

Piotr i Kasia

Górny Śląsk atrakcje  zdjęcie nr: 18
Górny Śląsk atrakcje  zdjęcie nr: 19
Zapisz się do newslettera
Home Zapisz się do naszego newslettera