Wycieczka dla szkół do Gniezna

Koszt: 0 zł
Brak wolnych miejsc

Pomysł na wycieczkę dla szkół i młodzierzy - zwiedzanie Wielkopolski, Zapraszamy Państwa do kontaktu w celu zorganizowania wycieczki dla szkół.

Zapraszamy na naszą stronę internetową mystictravel.com.pl/ tam Państwo znajdą pełną oferte naszych wycieczek dla szkół.

Rekomendujemy tego typu wyjazdy dla młodzierzy szkolnej ponieważ wietnie przyswaja naukę historii i geografii. Często szkoły pytają nas co moglibyśmy im zaoferować gdyby chcieli pojechać np. całą klasą na jakąś mądrą wycieczkę , tak aby zobaczyć coś edukacyjnego, jakiś rodzaj edukacji na żywo. Dla nas to kolejne wyzwanie i chęć pokazania się od dobrej strony. Szybko wzieliśmy się do pracy i stwierdziliśmy iż sporo na lekcjach historii i języka polskiego mówi się o powstaniu Państwa polskiego, mysiej wieży o Biskupinie itd. Postanowiliśmy iż powinniśmy to pokazać dzieciom i młodzieży. Aby naocznie zobaczyli to czego sie uczą z książek. Więc zabraliśmy kilka szkół na tego typu wycieczke szkolną. I co takiego zobaczyli nasi turyści wymienimy poniżej krótko opisując w skrócie program

Zobaczyliśmy Kruszwicę i Mysią Wieżę, symbol miasta i pozostałość po zamku zbudowanym w połowie XIV wieku przez Kazimierza Wielkiego. Położona nad Jeziorem Gopło, jednym z największych jezior w Polsce. Słynie z legendy o królu Popielu, którego zjadły myszy.

Strzelno, miasto średniowiecznych światyń - romańska rotunda św. Prokopa i bazylika św. Trójcy ze słynnymi płaskorzeźbionymi kolumnami. Strzelno zasłynęło w świecie w 1946r. z odkrytych w bazylice pod tynkami czterech 800 letnich kolumn, które przez 200 lat były przykryte tynkiem. Takie kolumny oprócz Polski występują tylko w dwóch miejscach w Europie, w Hiszpanii i we Włoszech.

Biskupin - wioska wczesnopiastowska, najsłynniejszy rezerwat archeologiczny w Polsce, osada łowców i zbieraczy z epoki kaminia bardzo starej kultury łużyckiej (ok. XIV w. p.n.e.), a odkryte tu drewniane konstrukcje osiedla zostały wybudowane ponad 2700 lat temu bez jednego gwoździa. Rezerwat ten został uznany za pomnik historii w 1994r.

Gniezno- katedra z relikwiami św. Wojciecha i zrekonstruowanym jego grobowcem. Miejsce o wielkiej wartości historycznej i artystycznej. Koronowano tu pięciu pierwszych królów Polski. Słynne Drzwi Gnieźnieńskie z 1180r. zwane niegdyś Klejnotem Królestwa. Jeden z najcenniejszych zabytków romańskiej plastyki w Europie. Pierwsza wzmianka o Gnieźnie pochodzi z 2 połowy XIIw. lecz tradycja ustna spisana w kronice Galla Anonima sięga IX w. Natomiast znaleziska archeologiczne wskazują na prawdopodobieństwo istnienia grodu już w VIIIw.

Ostrów Lednicki -początki osadnictwa sięgające epoki kamnienia na największej z wysp jeziora Lednica jedno z kluczowych miejsc w historii naszej państwowości. Odkryte w kaplicy pałacowej dwa baseny chrzcielne pozwalają przypuszczać, że właśnie tu w 966 roku mógł przyjąć chrzest Mieszko I i mieszkańcy państwa Polan. Tu prawdopodobnie narodził się pierwszy król polski Bolesław Chrobry.

Po śnadaniu udaliśmy się na kolejny etap naszej szkolnej wycieczkna spotkanie z przewodnikiem. Poznaliśmy miasto Poznań od początków Państwa Polskiego do czasów współczesnych:

ratusz poznański jako przykład perły włoskiego renesansu i nie tylko

domki budnicze

poznańska fara - perła baroku

Kolegium Jezuickie - dzisiejszy ratusz

pomnik koziołków

Pałac Górków

Odwach i historia pelikana

Wzgórze Przemysła - legenda o Ludgardzie i historia herbu Polski, poznańskie koziołki

Zwiedzanie początków państwa polskiego w Poznaniu w tym:

Ostrów Tumski z wejściem do katedry, Rezerwat Genius Loci
Zobaczyliśmy Plac Wolności i pospacerowaliśmy Szlakiem XIX i XX wieku w Poznaniu a w nim m.in:
•  Plac Wolności - Bazar, Biblioteka Raczyńskich, Muzeum Narodowe - czyli praca organiczna i walka o polską kulturę i język ponadto:

Okrąglak - symbol PRL Dzielnica Cesarska - z Zamkiem Wilhelma II oraz Pomnikiem Enigmy i Czerwca 56 Współczesne symbole Poznania - MTP oraz wieżowiec Bałtyku

Podsumowując cały materiał uważamy iż my jako naród powinniśmy pokazywać naszej młodzieży coraz więcej i więcej przepięknych zakątków naszego Państwa ponieważ mamy wspaniałą historię. Staramy sie zapraszać młodzież na edukacyjne wycieczki i pokazywać ile się da. Chetnie zorganizujemy dla Państwa szkoły wyjazdy krajoznawcze ponieważ to super praktyczna lekcja historii.

Zapisz się do newslettera
Home Zapisz się do naszego newslettera