Polska podziemna. Kopalnia Srebra.

Koszt: 0 zł
Brak wolnych miejsc

Zapraszamy na naszą stronę internetową mystictravel.com.pl/ tam Państwo znajdą pełną ofertę naszych wycieczek. Z pewnością przypadnie Państwu coś do gustu.

Zajmujemy się organizacją wycieczek kilku i jedno dniowych. Organizujemy wyjazdy firmowe dla firm i grup zorganizowanych. Jeździmy na wycieczki weekendowe. Aktywnie zwiedzamy atrakcyjne miejscowości z uszanowaniem miejscowej kultury. Zdobywamy góry, szczyty, pływamy kajakami, jeździmy na nartach i długo by jeszcze wymieniać.  Nasze wycieczki organizujemy o każdej porze roku, np. w upalne lato zapraszamy na wodę, zimą w góry na sporty zimowe jesienią w góry …

Podczas tej wycieczki pojechaliśmy zwiedzać Górny Śląsk a konkretnie do Tarnowskich Gór. Bywaliśmy tam nie raz. Zdecydowaliśmy się zwiedzić po raz kolejny kopalnię srebra. Chyba najważniejsza informacja o tej kopalni to ta iż należy do dziedzictwa Unesco. Jest na tej liście od nie dawna. Tym samym jej popularność wzrosła. Zabytek starał się o Oskara w turystyce – to najważniejsza nagroda w tej branży. Na wyniki należy poczekać do końcówki roku 2018. My z pewnością się do tego dołożyliśmy odwiedzając tą kopalnię nie raz. Należy się także uwadze sztolnia Czarnego Pstrąga. Powstała na początku XVIII wieku i stanowi odcinek pewnego 150 km. Szlaku kopalń śląskich.

Nasza wycieczka podziemna odbywała się po części pieszo pod ziemia i po części łodzią ponieważ część zabytku jest zalana i można się tylko poruszać wodą. Po zwiedzaniu podziemi wydostaliśmy się na powierzchnię. Tam w restauracji zdecydowaliśmy się spróbować „wodzionki” czyli śląskiej zupy bidy. Jej historia sięga okupacji niemieckiej. Warto chociaż raz w życiu spróbować takiej zupy.

Niektórzy nasi wycieczkowicze zdecydowali się na zupę chmielową z górnośląskich browarów.

Po wyjściu całkowicie na powierzchnię tuż obok stoi zespół maszyn parowych. Mając „pod nosem” ten skansen skorzystaliśmy z sytuacji i obejrzeliśmy cuda techniki z tamtych lat. W sumie było to w cenie biletu.

Po zwiedzaniu podziemi i skansenu kolejnym etapem naszej wycieczki do kopalń była powierzchnia i kontakt z żyjącymi ślązakami których wiek oscylował w okolicy 100 lat.

Po wspólnej biesiadzie w iście śląskim stylu udaliśmy się na spoczynek do hotelu w zabytkowej dzielnicy Katowic.

Nasz bus jest do dyspozycji i wozi nas ile potrzeba tak aby nie trzeba było troszczyć się o przewóz.

Zapraszamy do kontaktu i współpracy. Razem spędzimy wspaniale czas.

Polska podziemna. Kopalnia Srebra. zdjęcie nr: 1
Polska podziemna. Kopalnia Srebra. zdjęcie nr: 18
Polska podziemna. Kopalnia Srebra. zdjęcie nr: 19
Zapisz się do newslettera
Home Zapisz się do naszego newslettera